Jak zdobyć klientów w branży budowlanej?
Głównym celem każdej firmy jest pozyskanie zadowalającej liczby klientów. W przypadku firmy budowlanej jest to niezwykle istotne, gdyż napływ nowych zleceń staje się motorem napędowym i wpływa na sprawne funkcjonowanie i odpowiedni rozwój całego przedsiębiorstwa.
Reklama firmy
Każda firma budowlana powinna skutecznie zareklamować swoje przedsięwzięcie.
Jak zrobić to dobrze? Wcale nie jest to tak proste, jak mogłoby się wydawać, a w szczególności w momencie, gdy budżet przeznaczony na marketing jest niewielki. Jednak możliwość zakupu tego rodzaju usług w agencji reklamowej na pewno ma sens.
Pozycjonowanie
Świetnym sposobem na zaistnienie jest wybór dobrego eksperta od pozycjonowania. Jak wiemy większość zainteresowanych usługami firmy budowlanej zdecyduje się skorzystać z internetowej wyszukiwarki. Dobrze wypozycjonowana strona internetowa sprawi, że każdorazowy wpis dotyczący remontu, budowy czy kosztów z tym związanych, przekieruje naszego potencjalnego klienta na nasz portal.
Reklama na banerach w remontowanych budynkach
Wykonując remont budynku w uczęszczanej okolicy warto zadbać o reklamę wizualną. Dobrym sposobem będzie zawiesić na czas wykonywania remontu, w widocznym miejscu baner z informacją – tu remont wykonuje firma XYZ. Taka, widoczna dobrze wiadomość na pewno dotrze zarówno do okolicznych mieszkańców jak i inwestorów planujących remont budynków w pobliżu.
Samochód firmowy z reklamą
Nie zapominajmy też o samochodzie firmowym, którym przecież jeździ się z i na budowę, wozi materiały. Warto zadbać o oklejenie go widoczną reklamą naszej firmy. Zawrzeć na niej powinniśmy oprócz zakresu wykonywanych prac, także kontakt. Najlepiej numer telefonu, a już idealnie by było jeszcze stronę internetową.
Fora i grupy na Facebooku
Wypowiadanie się na forach internetowych, zaangażowanie w grupy na Facebooku oraz widoczność na innych portalach społecznościowych są świetną formą reklamy. Da nam to możliwość kontaktu z naszymi obecnymi i przyszłymi klientami, stworzy możliwość wykazania się wiedzą oraz pozwoli uzyskać wiele cennych w naszej branży informacji. Na portalach społecznosciowych możemy też prowadzić stronę z galerią swoich realizacji. Zdjęcia wykonanych prac przemawiają do osób korzystających z Facebooka.
Najistotniejszy jest kontakt
Utrzymanie odpowiedniego kontaktu z klientem powinno być niezwykle istotne dla każdej firmy. Poprzez merytoryczny dialog można zyskać wiele. Udzielanie odpowiedzi na wszystkie komentarze i pytania klientów, w sposób przemyślany, fachowy i zrównoważony, jest rzeczą podstawową. Klient, który nie otrzyma żadnego odzewu może poczuć się zlekceważony i w rezultacie zniechęcić się do nas.
Polecenie
Znaczną część klientów każda firma budowlana pozyskać może dzięki poleceniu przez osoby, które miały okazję skorzystać z oferowanych usług. Odpowiednia jakość wykonywanych świadczeń połączona z dbałością o detale, pozostawia pozytywne wrażenie, a także skłania odbiorców usług do dalszego przekazywania informacji o przedsiębiorstwie. Możemy też prosić swoich klientów o wystawianie opinii na stronach z opiniami, co dodatkowo zwiększy naszą wiarygodność wśród internautów.
Źródło:
Moim zdaniem to trzeba mieć pomysł i wszystko się da zrobić. Szwagier tylko układa płytki, a ma tak zawalone terminy, że musi czasem ludziom odmawiać.